FAQ
Ofte stillede spørgsmål
Nedenfor kan du finde svar på nogen af de spørgsmål, som vi oftest bliver stillet i forbindelse med ophold på vores hotel. Du kan blandt andet finde information om ind- og udtjekning samt åbningstider på alle vores faciliteter.
Hvis du har yderligere spørgsmål kan du kontakte vores reception på enten telefon: +45 8618 2400 eller mail: hotel@villaprovence.dk.
Værelser
- Check ind: Fra kl. 15.00
- Check ud: Senest kl. 11.00
- Der er mulighed for at tilkøbe sen check ud, når du booker dit værelse online.
- På vores værelser er mindre hunde tilladt. Der er et tillæg på 500,- dette inkluderer ekstra rengøring efter opholdet, snacks og hundeseng og mad/vandskål, som kan bruges under opholdet.
- Dette skal forudbestilles, og kan gøres ved at kontakte receptionen. Vi tillader at afvise jeres kæledyr, hvis det medbringes uden at være forudbestilt og vi dermed ikke har dyreværelserne til rådighed.
- Du kan opgradere dit værelset mod et tillæg.
- På de enkelte værelsessider kan du se, hvilke opgraderingsmuligheder der er. Du kan læse mere her.
- Det er et røgfrit hotel. Der må derfor kun ryges på vores udendørs arealer.
- Der vil medføre et tillæg på kr. 3.000,- / 400 EUR for at ryge indenfor.
- Ja, der er gratis Wi-Fi på hele hotellet.
- Internetkoden er “12341234″
- Ja, du finder minibar på alle værelser. Desuden finder du et køleskab med kold postevand uden beregning.
- Der er en “honest bar” i loungen, hvor man selv kan forsyne sig og skrive de konsumerede varer på sit værelsesnummer.
- Ja, der er både kaffe og te på værelserne.
- Her kan man selv brygge sin kaffe og tilberede en kop te.
- Det første brev kaffe samt forskellige te og koffeinfri kaffe er gratis. Ønsker du flere kaffebreve koster de kr. 20,00 pr. styk.
Nej, Villa Provence er ikke et udpræget “familiehotel” og vi tillader kun en opredning pr. værelse og dermed 3 personer på et værelse. Undtaget er hvis 4. person er under 3 år og kan sove i forældrenes seng.
Hotellet
- Som udgangspunkt er vores gårdhave reserveret til hotellets boende gæster.
- Hvis der er ledighed, er du dog velkommen til at købe kaffe, cocktails, vin m.m. og benytte vores gårdhave.
- Ja der findes en hyggelig “honest bar” for boende gæster.
- Her kan man lave sine egne cocktails – der er et stort udvalg i drikkevarer samt fri snacks.
- Forbruget skriver man blot på sit værelse.
Allergi
- Ja, vores normale dyner og puder indeholder fuglefjer og vi har syntetiske dyner og puder, som er allergimærket.
- Ja vi har laktosefri sødmælk, havredrink samt yoghurt.
- Ja, du skal blot oplyse det dagen forinden i receptionen.
- Så sørger vi for, at der er tre forskellige slags brød uden gluten til din morgenmad.
- Ja, vi tilretter morgenmaden herfor med vegansk yoghurt samt ekstra meget frugt på tallerkenen samt en plantebaseret margarine.
- Vi har kun tre hundeværelser, som gøres ekstra rene ved afrejse.
- Hovedbygningen med café, lounge og vores “honest bar” er 100% fri for husdyr.
Betaling
- Vi accepterer Dankort, Visa, Mastercard og American Express. Bemærk, der tillægges et gebyr på nogle af kreditkort – dog aldrig Dankort.
- Villa Provence forbeholder sig retten til at forhåndsgodkende dit kreditkort/debitkort inden din ankomst. Bestiller du et non refundable ophold, debiterer vi dit kreditkort ved bestilling.
- Bruger du et debitkort til din bestilling, vil din bank reservere beløbet i 30 dage. Ønsker du efter opholdet at få frigivet pengene inden de 30 dage er gået, skal du kontakte hotellet direkte med dit reservationsnummer, så vil hotellet hjælpe med at frigive pengene. Villa Provence kan via DIBS give besked til din bank, om at frigive beløbet, men det er kun din bank, der kan slette reservationen af beløbet. Debitkort er Visa Electron, Maestro eller MasterCard Direct.
- Det kommer an på, hvilket type ophold du har købt, og hvornår du annullerer det.
- Du kan læse om alle vores betalings- og annulleringsbetingelser.
Du kan desværre ikke benytte gavekortet til booking online, men vores søde værter sidder klar ved telefonen og mailen, hvor de kan hjælpe med at oprette reservationen.
Transport
- Ja, vi tilbyder privat parkering i vores aflåste gård.
- Prisen er 195 kr. pr. døgn.
- Tog: Hotellet ligger 6 minutters gang fra Aarhus Banegård. Du skal blot ud af hovedindgangen og til højre ned af Ny Banegårdsgade.
- Fly: Fra Aarhus Lufthavn kan du komme til hotellet med taxa på ca. 30 minutter, samt med lufthavnsbus på ca. 50 minutter.
- Bil: Det er nemt at komme til hotellet med bil – der er mulighed for at tilkøbe privat parkering i vores aflåste gårdhave.
- Ja, lige foran hotellet forefindes der handicap parkering som er uden beregning.
- Ja, det koster 150 kr. for en opladning.
- Vi anbefaler, at man flytter sin bil til en anden plads, efter endt opladning, så det giver plads til øvrige gæster.
Åbningstider
- Mandag – søndag: Døgnåbent
- Mandag – fredag: 07.00 – 10.00
- Lørdag – søndag (+helligdage): 07.30 – 10.30
Vi tilbyder kun morgenmad og har altså ingen restaurant med frokost eller aftensmad. Men vi er omgivet af fantastiske restauranter, så spørg os endelig, hvis du har brug for en anbefaling.